dinsdag 18 maart 2008

Authenticiteit

Voor onze onderzoeken verdiepen we ons graag in de theorieen van de belevingseconomie.
De nieuwe goudstaven binnen deze belevingseconomie zijn te herkennen aan de volgende prikkelwoorden: 'echt', 'natuurlijk', 'oorspronkelijk', 'spontaan' en 'authentiek'.

Door de snelle technologische vooruitgang van tegenwoordig is veel maakbaar gebleken. Dit wekt een steeds grotere verdenking over 'echtheid' op. Zodoende is de waardering van authentieke diensten en producten enorm toegenomen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat dergelijke woorden op menig verpakking zijn terug te vinden.

Voor ons betekent dit dat de belevingsconcepten die wij ontwikkelen meer vragen dan beschikbaarheid, een goede prijsstelling en kwaliteit. Om te ontdekken hoe we dit kunnen bewerkstelligen gaan (voorlopig) enkele projectleden op 8 april naar het authenticiteit-event te Amsterdam.

Hier zal Joseph Pine (auteur van de wereldwijde bestsellers Authenticity en The Experience Economy) uitleggen wat authenticiteit betekent voor de postmoderne concument en hoe dat toegepast kan worden binnen ondernemingen en dus ook belevingsconcepten.

U kunt natuurlijk ook aanwezig zijn bij dit onmisbare evenement. U dient zich hiervoor in te schrijven via http://www.authenticiteit-event.nl/.

Geen opmerkingen: