maandag 14 april 2008

oprECHT nieuws


Het einde komt inmiddels aardig in zicht. De nadruk ligt afgelopen weken dan ook steeds meer op het individuele traject van alle molengroepsleden. Toch hebben we dinsdag 8 april de tijd vrij kunnen maken om naar de goeroe van onze opleiding te luisteren: Joseph Pine! Auteur van ‘the experience economy’.

Joe (in de volksmond) kwam naar Amsterdam voor de uitreiking van de Nederlandse versie van zijn nieuwste boek ‘Authenticiteit’. Natuurlijk heeft hij hier op een leuke manier tekst en uitleg bij gegeven. De kern is in ieder geval dat ‘authenticiteit’ de nieuwste gevoeligheid is van de consument.

Hierbij is het niet zozeer van belang dat iets van hout is (in veel ogen een echt natuurlijk product) of van plastic. Nee, het gaat veel meer over de perceptie. Eervaar ik hetgeen ik zie en meemaak als echt en is zijn de bedoelingen oprecht.

Naast Joseph Pine zijn ook Anna Snel (promovenda European Centre for the experience economy), Albert Boswijk (European Centre for the experience economy) en Stefano Marzano (CEO Philips Design) aan het woord geweest.

Terug naar de groepsonderdelen:
Ondertussen zijn de eerste uitnodigingen voor ons symposium de deur uit en hebben de eerste deelnemers zich reeds aangemeld. Het programma krijgt ondertussen ook veel meer vorm. Hierover later meer!

Afgelopen week zijn Paul, Suzanne, Simone en Michiel bij elkaar gaan zitten om de thematiek rondom de kansenkaarten verder vorm te geven en hebben Philip en Joost een afspraak gemaakt met Cybox. Dit in verband met een nieuw internet/website projectvoorstel.

Volgende week meer oprECHT nieuws!!

Geen opmerkingen: